Ty tam jsou doby, kdy lidé konzumovali to, co trh nabízel a nijak zvlášť se nestaraly o to, co a za kolik vlastně jedí. V dnešní době to nemají restauratéři a kuchaři lehké. Lidé si dávají velký pozor za co a kde utratí své peníze. Restauratér má proto dvě možnosti. První možností je nabídnout hostům levné jídlo z nekvalitních surovin. Ti mají v první chvíli radost, že ušetří, ale po druhé půjdou do jiné restaurace proto, že málo kdo se dovede tak zvaně ošidit na jídle. Druhou možností je nabídnout kvalitní jídlo z kvalitních surovin a přesvědčit hosta o tom, že i když zaplatil více peněz, nezaplatil je zbytečně.
Host musí vědět, co si má pod názvem jídla představit. Nazvěte jídlo tak, jak se opravdu jmenuje- Vepřový řízek, Kotleta na víně, Vepřovém karé, Zapečené těstoviny s brokolicí a sýrem… Nejistot je kolem lidí dnes dost a dost a každá jasná a srozumitelná věc hosta potěší. Kvalitní suroviny. Nakupujte tam, kde prodávajícího znáte. Za první republiky měl téměř každý výrobek v názvu rodinné jméno svého výrobce a tomu nestálo zato výrobky šidit a zostudit tak sebe, svůj podnik i celou rodinu. To stejné platilo u drobných obchodníků. Zelinář ani uzenář si nedovolili prodat svým zákazníkům nic špatného. Brali je jako své přátelé, měli mezi sebou dobré vztahy a neměli důvod je podvádět. Právě ty dobré vztahy zaručovaly zákazníkům kvalitu a obchodníkům obživu. To je také jedna z několika věcí, ve které nikdy nemohou velké řetězce a velcí výrobci konkurovat těm malým, drobným soukromníkům. Najděte si tedy svého obchodníka, popovídejte si s ním o tom, co od něj potřebujete a vytvořte si s ním dobrý vztah pravidelnými nákupy. Regál plný zboží vám kvalitu nenabídne, prodavač za pultem malého obchodu ano. Máte své osobní prodejce a od nich kvalitní, pokud možno krajové potraviny, které necestují v autech z druhé strany světa. Máte své recepty a šikovné kuchaře. Teď tohle všechno musíte ukázat i zákazníkům. Přidejte do jídelního lístku seznam svých dodavatelů. Popište krátce příběh svého kuchaře, jak a kde se naučil vařit. Přidejte i pár slov o sobě a o důvodu, proč máte vaší restauraci. Čím více vás a vaši restauraci bude host znát, tím více ve vás získá důvěru, bude se u vás cítit dobře a nebude mít důvod chodit do restaurace někoho jiného. Na víc k vám přivede i své známé. Získejte od svých stálých hostů jejich emailovou adresu a občas jim pošlete například pozvánku na nové jídlo, případně pozvánku na nějakou akci, kterou pro ně uspořádáte. Ale pozor, posílání emailů nesmí hosty obtěžovat. Ale co potřebujete především je MARKETINGOVÝ PLÁN. A nemáte-li ho dnes, budete jej určitě dělat v budoucnu. Marketingový plán pro vás znamená odlišit se od konkurence, udržet si stálé hosty a získávat další. Znamená to pro vás mít přehled v tom, jak a kdy udělat tu správnou akci, která vám přinese úspěch a která vám pomůže poznat své zákazníky, což je základ úspěchu. Nevěříte si, že zvládnete vytvořit Marketingový plán? Určitě zvládnete. Napište nám na elpo@email.cz a do zprávy přidejte text- Mám zájem o ebook pro restaurace zdarma. Pošleme vám zdarma na vaši emailovou adresu ebook o tom, jak vytvořit základní marketingový plán. O tom co potřebuje a co očekává od restaurace dnešní host. Postup, který vám pomůže si uvědomit, co musíte udělat pro svého hosta, aby se z něj stal váš stálý host. Ebook je rozdělen do tří částí, které vám zdarma postupně pošleme na vaší emailovou adresu. A jediné, co pro to musíte udělat, je napsat nám na náš email.